Home Wiadomości X (Twitter) może stracić do 75 mln USD na skutek masowej REZYGNACJI reklamodawców

X (Twitter) może stracić do 75 mln USD na skutek masowej REZYGNACJI reklamodawców

dodał Bankingo

Firma mediów społecznościowych X, należąca do Elona Muska, może stracić do 75 milionów dolarów na reklamie do końca roku, ponieważ dziesiątki dużych marek wstrzymują swoje kampanie marketingowe – donosi New York Times. Wsparcie Muska dla antysemickiego posta na platformie w zeszłym tygodniu skłoniło kilka firm, w tym Walt Disney i Warner Bros. Discovery, do wstrzymania reklam na platformie, która wcześniej nazywała się Twitter.

W odpowiedzi X wytoczył proces grupie Media Matters, oskarżając organizację o zniesławienie platformy w raporcie, który stwierdzał, że reklamy dla dużych marek, takich jak Apple i Oracle, pojawiły się obok postów promujących Adolfa Hitlera i partię nazistowską.

Dokumenty przeglądane przez New York Times w tym tygodniu wymieniają ponad 200 jednostek reklamowych firm takich jak Airbnb, Amazon, Coca-Cola i Microsoft, z których wiele wstrzymuje lub rozważa wstrzymanie reklam na tej platformie społecznościowej.

Według raportu X oświadczył w piątek, że 11 milionów dolarów przychodów jest zagrożonych, a dokładna kwota waha się, ponieważ niektórzy reklamodawcy wracają na platformę, a inni zwiększają wydatki.

Firma nie odpowiedziała natychmiast na prośbę agencji Reuters o komentarz.

Reklamodawcy uciekają od X od momentu, kiedy Musk go kupił w październiku 2022 roku i ograniczył moderację treści, co skutkowało gwałtownym wzrostem mowy nienawiści na stronie – donoszą organizacje broniące praw obywatelskich.

Przychody z reklam X w Stanach Zjednoczonych spadły co najmniej o 55% rok do roku w każdym miesiącu od przejęcia przez Muska, jak wcześniej donosiła agencja Reuters.

Wstrzymywanie reklam przez duże marki

W ostatnich tygodniach X zmagał się z masowym wstrzymywaniem reklam przez duże marki w odpowiedzi na wsparcie Elona Muska dla antysemickiego posta na platformie. Według New York Times, Walt Disney i Warner Bros. Discovery to tylko dwie z wielu firm, które zdecydowały się wstrzymać swoje kampanie marketingowe na tej platformie społecznościowej.

W odpowiedzi na te działania, X pozwał grupę Media Matters, oskarżając ich o zniesławienie platformy. Według raportu Media Matters, reklamy dla znanych marek, takich jak Apple i Oracle, pojawiły się obok postów promujących Adolfa Hitlera i partię nazistowską.

Wpływ na przychody firmy X

Według wewnętrznych dokumentów, które zostały przeglądane przez New York Times, wiele znanych marek reklamowych, takich jak Airbnb, Amazon, Coca-Cola i Microsoft, zdecydowało się wstrzymać lub rozważa wstrzymanie swoich reklam na platformie X.

Firma X oszacowała, że do końca roku może stracić nawet do 75 mln USD na reklamie. Jednakże, dokładna kwota jest zmienna, ponieważ niektórzy reklamodawcy wracają na platformę, a inni zwiększają swoje wydatki reklamowe.

Reakcja i proces prawny

X odpowiedział na wstrzymanie reklam przez kilka dużych marek, w tym Disneya i Warner Bros. Discovery, poprzez wytoczenie procesu grupie Media Matters. Firma oskarża ich o zniesławienie platformy, twierdząc, że raport Media Matters zawierał fałszywe informacje na temat pojawiających się reklam obok kontrowersyjnych treści.

Media Matters odpowiedziało na pozew, twierdząc, że ich raport był rzetelny i oparty na udokumentowanych dowodach.

Wpływ na platformę X

Od momentu przejęcia przez Elona Muska, firma X zanotowała znaczny spadek przychodów z reklam. Organizacje broniące praw obywatelskich twierdzą, że spadek ten wynika z ograniczenia moderacji treści na platformie, co doprowadziło do wzrostu mowy nienawiści.

Według wcześniejszych raportów Reuters, przychody z reklam X w Stanach Zjednoczonych spadły o co najmniej 55% rok do roku od przejęcia przez Muska.

Podsumowanie

Firma mediów społecznościowych X, należąca do Elona Muska, może stracić do 75 milionów dolarów na reklamie do końca roku, ponieważ wiele dużych marek wstrzymuje swoje kampanie marketingowe na tej platformie. Wsparcie Muska dla antysemickiego posta doprowadziło do masowej emigracji reklamodawców, a firma X odpowiedziała na to, wytaczając proces grupie Media Matters. Przychody z reklam X w Stanach Zjednoczonych spadły o co najmniej 55% rok do roku od przejęcia przez Muska. Reklamodawcy uciekają od X ze względu na ograniczoną moderację treści, co skutkuje wzrostem mowy nienawiści na platformie.

Mamy coś, co może Ci się spodobać

Bankingo.pl

Bankingo to portal dostarczający najnowsze i najważniejsze wiadomości prawo- ekonomiczne. Nasza misja to dostarczenie najbardziej wartościowych informacji w przystępnej formie jak najszybciej to możliwe.

Kontakt:

redakcja@bankingo.pl

Wybór Redakcji

Ostatnie artykuły

© 2024 Bankingo.pl – Portal prawno-ekonomiczny. Wykonanie