Dzisiejszy poniedziałek okazał się wyjątkowo nieprzyjemny dla klientów banku Santander. Od godziny 13:00 zaczęły napływać raporty o niedziałających usługach, które dotknęły tysiące osób w całej Polsce. Awaria jest na tyle poważna, że wielu klientów nie może zalogować się do aplikacji mobilnej ani korzystać z bankowości internetowej.
Spis treści:
Skala problemu
Skala problemu jest ogromna, co widać na ilustracji poniżej. Downdetector.pl odnotował blisko 1200 zgłoszeń błędów w najgorszym momencie awarii. Jednak jest to tylko ułamek klientów, którzy zgłaszają problemy za pośrednictwem tego serwisu. W rzeczywistości, liczba osób dotkniętych awarią jest zdecydowanie większa.
Awaria w banku Santander nie jest zjawiskiem nowym. Wcześniejszy incydent miał miejsce w sierpniu i był mniej dotkliwy w skutkach. Jednak obecna sytuacja jest znacznie poważniejsza i generuje wiele gorzkich komentarzy klientów, którzy nie tylko narzekają na niedziałające usługi, ale również wyrażają swoje niezadowolenie na oficjalnym profilu Santander Bank Polska na Facebooku.
Trudności techniczne
Bank Santander oficjalnie potwierdził trudności techniczne, jakie występują w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej. O godzinie 13:40 opublikowano krótki komunikat na Facebooku:
Uwaga! Bankowość internetowa i aplikacja mobilna nie działają. Przepraszamy – usuwamy utrudnienia.
Klienci, którym udało się zalogować do aplikacji, zgłaszają, że nie mogą wykonać zleceń przelewów ani wygenerować potwierdzeń już dokonanych operacji. Nawet historia konta nie może być załadowana. Sytuacja jest podobna w przypadku dostępu do bankowości internetowej przez przeglądarkę na komputerze. Trudności techniczne nie dotyczą jednak płatności kartą.
Żądanie powrotu do starej aplikacji
Choć awaria najprawdopodobniej nie jest spowodowana wprowadzeniem nowej wersji aplikacji, to wielu klientów żąda powrotu do starej wersji programu na smartfony. Zmiany, jakie wprowadzono, okazały się zbyt duże do przystosowania dla niektórych użytkowników, co powoduje dezorientację i konieczność nawiązania nowych przyzwyczajeń.
W tej chwili najbardziej pożądaną modyfikacją aplikacji byłoby przywrócenie jej podstawowej funkcjonalności, przynajmniej dla odmiany. Klienci oczekują, że bank Santander jak najszybciej rozwiąże problemy techniczne i przywróci pełną dostępność usług bankowych.
Wnioski
Awaria w banku Santander jest poważnym problemem, który dotyka tysiące klientów w Polsce. Niedziałająca aplikacja mobilna i bankowość internetowa powodują wiele utrudnień, uniemożliwiając korzystanie z podstawowych funkcji bankowych. Klienci oczekują szybkiego rozwiązania problemu i powrotu do pełnej dostępności usług. Bank Santander musi podjąć odpowiednie kroki, aby naprawić awarię i zapewnić swoim klientom stabilne i niezawodne usługi bankowe.