Home Wiadomości Boeing dąży do osiągnięcia celu rocznej dostawy samolotów po wolniejszym październiku

Boeing dąży do osiągnięcia celu rocznej dostawy samolotów po wolniejszym październiku

dodał Andrzej Kozlowski

Boeing, amerykański producent samolotów, musi dostarczyć 70 wąskokadłubowych modeli 737 oraz 14 szerokokadłubowych 787 Dreamlinerów w listopadzie i grudniu, aby osiągnąć swój cel na rok 2023. Ta intensywna praca czeka na amerykańskiego producenta samolotów w okresie świątecznym.

W październiku Boeing dostarczył 34 samoloty, co stanowiło tylko połowę liczby dostaw europejskiego konkurenta Airbusa, który dostarczył 71 maszyn. W tym roku Boeing zamierza dostarczyć co najmniej 375 wąskokadłubowych samolotów – jest to redukcja w porównaniu do pierwotnego celu, który zakładał dostawę od 400 do 450 modeli 737. Ponadto, amerykański producent planuje dostarczyć co najmniej 70 Dreamlinerów.

Największa liczba dostaw samolotów przypada na ostatnie miesiące roku, kiedy to producenci rywalizują o osiągnięcie rocznych celów. Boeing spełni swoje cele, jeśli utrzyma tempo dostaw z zeszłego roku, kiedy to dostarczył 87 modeli 737 oraz 16 Dreamlinerów w ciągu ostatnich dwóch miesięcy 2022 roku.

Airbus musi dostarczyć 161 samolotów w listopadzie i grudniu, aby osiągnąć swój roczny cel, który wynosi 720 dostaw.

W październikowych dostawach Boeinga znalazło się 18 samolotów 737 MAX oraz jeden starszy model 737 NG, który zostanie przekształcony w samolot do nadzoru morskiego P-8 dla amerykańskiej marynarki wojennej. Wśród szerokokadłubowych samolotów dostarczonych przez Boeinga były trzy samoloty towarowe 777, sześć modeli 767 oraz sześć Dreamlinerów.

W sierpniu Boeing spowolnił dostawy modeli 737 po odkryciu wad dostawcy, które dotyczyły błędnie wierconych otworów w tylnej ścianie ciśnienia samolotów. W rozmowie z inwestorami w październiku, dyrektor generalny Boeinga, Dave Calhoun, powiedział: „Mając na uwadze silne zapotrzebowanie, nasze skupienie pozostaje na dostarczaniu samolotów”.

W październiku Boeing zgłosił 123 zamówienia brutto, w tym umowę z Southwest Airlines na 111 modeli MAX. Zanotowano także sześć anulacji, w tym jedną maszynę MAX dla Aerolineas Argentinas oraz pięć modeli MAX dla klientów, których Boeing odmówił ujawnienia.

Boeing zgłosił łącznie 971 zamówień brutto od początku roku, co po uwzględnieniu anulacji i konwersji daje 841 zamówień netto oraz 1 066 zamówień netto po uwzględnieniu dostosowań.

Airbus zanotował zamówienia na 1 399 samolotów do października, co po odjęciu anulacji daje 1 334 zamówienia netto.

Analiza dostaw samolotów przez Boeing

Boeing, amerykański producent samolotów, zmierza do realizacji swojego celu rocznej dostawy samolotów pomimo wolniejszego października. Aby tego dokonać, musi dostarczyć 70 wąskokadłubowych modeli 737 oraz 14 szerokokadłubowych 787 Dreamlinerów w listopadzie i grudniu. Dostawy samolotów są szczególnie intensywne w ostatnich miesiącach roku, kiedy to producenci starają się zrealizować swoje roczne cele.

W październiku Boeing dostarczył 34 samoloty, co stanowiło tylko połowę liczby dostaw europejskiego konkurenta Airbusa. Boeing planuje dostarczyć co najmniej 375 wąskokadłubowych samolotów w tym roku, a także co najmniej 70 Dreamlinerów. W porównaniu do pierwotnego celu, który zakładał dostawę od 400 do 450 modeli 737, jest to pewne zmniejszenie, ale nadal ambitne zadanie dla amerykańskiego producenta.

Airbus również stawia przed sobą ambitny cel dostaw na koniec roku. Musi dostarczyć 161 samolotów w listopadzie i grudniu, aby osiągnąć swoją roczną liczbę dostaw, która wynosi 720.

W październiku Boeing dostarczył 18 samolotów 737 MAX oraz jeden starszy model 737 NG, który zostanie przekształcony w samolot do nadzoru morskiego P-8 dla amerykańskiej marynarki wojennej. Wśród szerokokadłubowych samolotów dostarczonych przez Boeinga były trzy samoloty towarowe 777, sześć modeli 767 oraz sześć Dreamlinerów.

Dostawy Boeinga w sierpniu zostały spowolnione z powodu odkrycia wad dostawcy dotyczących błędnie wierconych otworów w tylnej ścianie ciśnienia samolotów. Jednak w październiku dyrektor generalny Boeinga, Dave Calhoun, zapewnił inwestorów, że skupienie firmy nadal pozostaje na dostarczaniu samolotów, mając na uwadze silne zapotrzebowanie na nie.

W październiku Boeing zgłosił 123 zamówienia brutto, w tym umowę z Southwest Airlines na 111 modeli MAX. Zanotowano również sześć anulacji, w tym jedną maszynę MAX dla Aerolineas Argentinas oraz pięć modeli MAX dla klientów, których Boeing nie ujawnił.

Do października Boeing zgłosił łącznie 971 zamówień brutto, co po uwzględnieniu anulacji i konwersji daje 841 zamówień netto. Airbus z kolei zanotował zamówienia na 1 399 samolotów do października, co po odjęciu anulacji daje 1 334 zamówienia netto.

Boeing musi teraz skoncentrować się na intensyfikacji dostaw, aby dotrzymać swoich obietnic klientom i osiągnąć roczny cel. Oczekuje się, że dostawy samolotów będą kulminacją prac przedświątecznych, kiedy producenci rywalizują o realizację swoich rocznych celów.

Podsumowanie

Boeing staje przed wyzwaniem dostarczenia 70 wąskokadłubowych modeli 737 oraz 14 szerokokadłubowych 787 Dreamlinerów w listopadzie i grudniu, aby osiągnąć swój cel rocznej dostawy samolotów. Chociaż październik był wolniejszym miesiącem dla Boeinga, amerykański producent ma nadzieję zrealizować swoje cele, utrzymując tempo dostaw z zeszłego roku. Airbus także musi dostarczyć znaczną liczbę samolotów w ostatnich miesiącach roku, aby osiągnąć swoje roczne cele. Oczekuje się, że dostawy samolotów będą osiągnąć swoje szczytowe wartości przed świętami, kiedy to producenci będą rywalizować o zrealizowanie swoich rocznych celów.

Mamy coś, co może Ci się spodobać

Bankingo.pl

Bankingo to portal dostarczający najnowsze i najważniejsze wiadomości prawo- ekonomiczne. Nasza misja to dostarczenie najbardziej wartościowych informacji w przystępnej formie jak najszybciej to możliwe.

Kontakt:

redakcja@bankingo.pl

Wybór Redakcji

Ostatnie artykuły

© 2024 Bankingo.pl – Portal prawno-ekonomiczny. Wykonanie