Portal informacyjny o bankowości i finansach - wiadomości, wydarzenia i edukacja dla inwestorów oraz kredytobiorców.
Home Wiadomości FAA Zatwierdza Testy Certyfikacyjne Boeinga 737 MAX 10

FAA Zatwierdza Testy Certyfikacyjne Boeinga 737 MAX 10

dodał Bankingo

Boeing, amerykański producent samolotów, otrzymał zgodę amerykańskiego regulatora lotnictwa FAA na przeprowadzenie testów certyfikacyjnych modelu 737 MAX 10 – największej wersji swojego bestsellerowego samolotu, która ma zdobyć czołową pozycję na rynku samolotów średniego zasięgu. Decyzja ta miała pozytywny wpływ na notowania akcji Boeinga, które wzrosły o 1.1% w trakcie sesji.

FAA potwierdziło, że przyznało zgodę na przeprowadzenie inspekcji typowej dla modelu 737 MAX 10. Inspekcja typowa jest zwykle związana z rozpoczęciem procesu certyfikacji, dokonanym po przeprowadzeniu przez FAA analizy danych technicznych. To ważny kamień milowy, który umożliwia pilotom FAA udział w testach lotniczych potrzebnych do certyfikacji samolotu do normalnej eksploatacji – napisali trzej przedstawiciele Boeinga w liście do pracowników.

„Jest to ważny kamień milowy w naszych działaniach mających na celu uzyskanie certyfikacji modelu 737-10, największego samolotu w rodzinie 737 MAX, który będzie mógł obsługiwać pasażerów na całym świecie” – napisali Mike Fleming, wiceprezes ds. programów rozwojowych, Ed Clark, szef programu 737, oraz Wayne Tygert, lider zespołu testowego.

Model 737 MAX 10 jest odpowiedzią Boeinga na model A321neo produkowany przez europejskiego rywala Airbusa, który od lat dominuje na zyskownym rynku jednoajlowych samolotów w rywalizacji z modelem MAX 9 Boeinga. Jak podali przedstawiciele Boeinga w październiku, harmonogram dla modelu MAX 10, zakładający certyfikację i dostawę pierwszego samolotu w 2024 roku, nadal jest zgodny z planem.

„Czas certyfikacji zależy od zapewnienia bezpieczeństwa” – oświadczyło FAA, potwierdzając przyznanie inspekcji typowej dla modelu MAX 10.

W ramach programu testowego Boeinga model MAX 10 do tej pory odbył ponad 400 lotów i spędził na powietrzu prawie 1000 godzin. Model MAX 7 – najmniejszy samolot z rodziny 737 MAX – nadal czeka na certyfikację FAA, którą spodziewamy się na koniec 2023 roku. Pierwsza dostawa została przesunięta z tego roku na 2024 rok, ogłosiła firma w lipcu.

Historia Boeinga 737 MAX 10

Boeing 737 MAX 10 jest najnowszym modelem samolotu z rodziny 737 MAX, której premiera miała miejsce w 2017 roku. Samolot ten jest największą wersją w rodzinie, zapewniającą większą pojemność i zasięg. Pierwsza dostawa modelu MAX 10 planowana jest na rok 2024.

Wprowadzenie modelu MAX 10 jest odpowiedzią Boeinga na rosnącą konkurencję ze strony europejskiego producenta Airbusa, który odniósł sukcesy na rynku samolotów średniego zasięgu dzięki swojemu modelowi A321neo. Boeing ma nadzieję, że MAX 10 pozwoli im odzyskać pozycję lidera na tym rynku.

Certyfikacja Boeinga 737 MAX 10

Certyfikacja samolotu to proces, w którym organy regulacyjne, takie jak FAA, sprawdzają, czy samolot spełnia określone standardy bezpieczeństwa i wydajności. Przyznana przez FAA inspekcja typowa dla modelu 737 MAX 10 oznacza, że samolot spełnia te wymagania i jest gotowy do przeprowadzenia testów certyfikacyjnych.

Testy certyfikacyjne obejmują różne aspekty samolotu, takie jak wydajność w locie, systemy bezpieczeństwa, awaryjne procedury, zarządzanie paliwem i wiele innych. W trakcie tych testów, piloci FAA będą mieli okazję przetestować samolot w różnych warunkach, symulując różne scenariusze lotu.

Ważne jest, aby certyfikacja samolotu została przeprowadzona z najwyższą starannością i dokładnością, aby upewnić się, że samolot jest bezpieczny w użyciu i spełnia wszystkie wymagania regulacyjne.

Konkurencja Airbusa

Boeing 737 MAX 10 konkurować będzie bezpośrednio z modelem A321neo produkowanym przez Airbusa. Model A321neo odniósł duży sukces na rynku samolotów średniego zasięgu, zdobywając zamówienia od wielu linii lotniczych na całym świecie.

Oba modele – MAX 10 i A321neo – oferują podobne możliwości, takie jak większa pojemność pasażerska, większy zasięg i lepszą wydajność paliwową. Wybór między tymi dwoma samolotami zależy od preferencji linii lotniczych i ich indywidualnych potrzeb.

Boeing 737 MAX 10 ma jednak przewagę w postaci już istniejącej rodziny 737 MAX, która jest szeroko stosowana przez linie lotnicze na całym świecie. Dzięki temu linie lotnicze, które już korzystają z innych modeli 737 MAX, mogą łatwo wprowadzić do swojej floty model MAX 10, minimalizując tym samym koszty szkolenia personelu i obsługi technicznej.

Perspektywy na przyszłość

Certyfikacja Boeinga 737 MAX 10 jest ważnym krokiem w procesie wprowadzania tego modelu na rynek. Boeing ma nadzieję, że MAX 10 przyciągnie nowe zamówienia od linii lotniczych, które poszukują większych i bardziej wydajnych samolotów średniego zasięgu.

Konkurencja na rynku samolotów średniego zasięgu jest coraz większa, ale Boeing ma silne fundamenty w postaci rodziny 737 MAX, która zyskała zaufanie linii lotniczych na całym świecie. Dzięki temu Boeing ma szansę odzyskać pozycję lidera na tym zyskownym rynku.

Certyfikacja samolotu to skomplikowany proces, który wymaga wielu testów i analiz. Bezpieczeństwo pasażerów jest zawsze najważniejsze, dlatego organy regulacyjne takie jak FAA muszą dokładnie zbadać każdy aspekt samolotu przed wydaniem certyfikatu.

Wprowadzenie nowego modelu samolotu na rynek to również ważny moment dla producenta, który może liczyć na nowe zamówienia i zwiększenie swojej pozycji na rynku lotniczym.

Czekamy z niecierpliwością na dalszy rozwój wydarzeń i cieszymy się na wprowadzenie Boeinga 737 MAX 10 na rynek lotniczy.

Mamy coś, co może Ci się spodobać

Bankingo to portal dostarczający najnowsze i najważniejsze wiadomości prawo- ekonomiczne. Nasza misja to dostarczenie najbardziej wartościowych informacji w przystępnej formie jak najszybciej to możliwe.

Kontakt:

redakcja@bankingo.pl

Wybór Redakcji

Ostatnie artykuły

© 2024 Bankingo.pl – Portal prawno-ekonomiczny. Wykonanie